sunnuntai 24. huhtikuuta 2016

Hyvää koiranpäivää Ossilasta

Tunnustan heti ensimmäiseksi, että olisin autuaasti unohtanut valtakunnallisen koiranpäivän, ellen olisi sitä korkannut *linkki* Joenpenkan Kennelin blogisivulta ja ihan otsikoituna. Muuten olisi saattanut mennä päivä täydellisen ohitse. Me vietämme koiranpäivää kyllä Ossin kanssa ihan jokaisena vuoden päivänä. Eikös tästä lokoisesta asennosta sohvalla käy ilmi aika oleellinen?


 Jos vaan menisit matte pois häiriköimästä kännykällä, niin voisin jatkaa uniani.
Eilen meillä oli todella vaihtelevaa säätä. Aamulla paistoi aurinko, päivällä satoi tämä puolen sentin lumikerros ja viiden aikaan illalla se lumi oli jo onneksi sulanut pois.
Minun ja miähen rakas tyttö täytti torstaina 23 vuotta. Ihan tajutonta mihin tuo aika hupsahtaa.Valitettavasti en ole tyttöä nähnyt synttäripäivänä ainakaan kolmeen vuoteen. Ei sieltä Pariisista pumpsahdeta pariksi tunniksi vanhempia moikkaamaan. Mutta näin sen elämän kuuluukin mennä.

Perjantaina illalla tyttö soitti ja kysyi tarvitsevatko korvapuustit kardemummaa ihan välttämättä. Minä olen siis maailman surkein pullanleipoja, joten minua vähän nauratti samalla, kun juttelimme tytön kanssa. Päädyimme tulokseen, että korvapuustit onnistuvat ilman kardemummaakin. Itse en muuten edes kauheasti pidä kardemumman mausta. Sitä jos tulee hitunenkin liikaa, niin pullat ja muutkin leipomukset ovat minun mielestäni pilalla. Ei sen puoleen, minulta voi kysyä tosi monta konstia, jolla pullan voi myöskin pilata. En ole tainnut kertaakaan onnistua kunnolla pullien leivonnassa ja minun pullan leivontakerrat voi lähes laskea yhden käven sormilla. Jätetään pois ne kerrat, kun olen joskus pikkuisena osallistunut äidin kanssa pullien leivontaan.

Sunnuntaiterveiset Ossilasta!

4 kommenttia:

  1. Hienoa koiranpäivää Ossilaan. Ei täälläkään tiedetty moisesta juhlapäivästä vielä tunti sitten. Palvelijatar naamakirjassa hoksasi asian.
    Palvelijatar on varmaan eläissään kaksi kertaa pullaa yrittänyt leipoa; ensin nuorikkona ja sitten vanhuksena. Tulos oli syötävää, mutta ei läheskään sellaista herkkua kuin äitinsä leipoi. Kun ei täydellisesti onnistu,jätetään homma parempien tehtäväksi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvää koiranpäivän iltaa teille. Minä en ollut kerennyt naamakirjassa käydäkään, vaan avasin blogistanian ja sieltähän se pomppasi silmille:)

      Minä olen saanut aikaiseksi pari kertaa syötäviä pullia. Hyvänmakuisia, mutta ulkonäöltään hirmuisia, pari kertaa on tullut sellaisia ihmeellisiä kuivia karahkoja. Pullan leipominen on sellainen "taitolaji", että olen päättänyt jättää sen osaavammille. Terkut Ossilasta!

      Poista
  2. Juu, kyllä koiranpäivä on joka päivä :)

    Keli on ollut varsin vaihteleva ja erikoinen. Räntää, rakeita, ukkosta, lunta. Aamulla herätessä täällä meillä maata peitti ihan reilu lumikerros! Voi pienet muuttolinnut ja kylmyydessä värjöttelevät kevätkukat...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja Ossi kun alkaa olla seniori-iässä, niin ei auta kuin toivoa, että hyviä koiranpäiviä on vielä paljon edessä.

      Minulla on sellainen käsitys, että muuttolinnut lentävät vähän takaisin päin, jos alkaa oikein paleltaa. Kevätkukatkin yleensä saavat sinniteltyä hengissä. Punkit sais mennä... En ole näet vielä karkotetta saanut laitettua. Terkut teille päin Ossilasta.

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.