torstai 11. huhtikuuta 2013

Pilviä, pilviä




Ei siis pilvee, pilvee. Terminen kevät on alkanut, Ilmatieteen laitoksen mukaan täällä etelässä. No jo on aikakin. Siis koko vuorokauden keskilämpötila on plussan puolella. Ossi kävi nuuskuttelemassa ilmaa aamulla ja totesi, että oma sohva, paras sohva. Kun aurinko ei paista, niin ei mäyristä huvita ulkoilu.


Jätä minut rauhaan,



ole niin kiltti. Tämän kuvan jälkeen donkattiinkin jo sohvalta alas. Ossista ei saa oikein millään valokuvamallia.



Luulin, että potutus siirtyi torstaille. Yritin nimittäin varata autolleni huoltoaikaa ihan maahantuojalta. Soitin kaksi kertaa ja annoin soida niin pitkään, että puhelin alkoi tuutata varattua. Tarkistin numeronkin kertaalleen. Auton maahantuoja on varmaankin vain laittanut sen puhelinnumeron sinne nettisivuillensa. Ei siihen puhelimeen kukaan vastaa. Yhteydenotot mieluiten internetillä. No koetin sitten sitäkin väylää. Saa nähdä ottaako sieltä  huollosta kukaan yhteyttä. Paras olisi.


Tuon näköistä vohvelikuvioista mattoa on alkanut kehkeytyä kangaspuilla. Minulla on ihan valtaisa urakka edessä. Värit ja raitojen leveydet vaihtelevat, mutta peruskuvio on sitten tuo vohveli. Muistuttaa siis vanhan ajan vohvelikangaspyyhettä, mutta isompana kuviona. Mattoa on valmiina noin 25 senttiä, eli tuossa ei näy edes kokonaista kuviokertaa. Siihen tulee vielä yksi kapea punainen raita. Kaksikymmentä metriä olen luvannut kutoa, kun loimi laitettiin (melkein) minua varten. Toistaiseksi ei ole ilmaantunut muita halukkaita kutojia. Parveke, kuisti, kodinhoitohuone ja kylpyhuoneet saavat kesämatot ja sitten olen lupautunut kutomaan yhdelle hyvälle kaverilleni kylpyhuoneeseen maton. Se valmistuu viimeisenä, koska kavennan loimen hänelle 80-senttiseksi. Semmoista tänään Ossilasta. 



4 kommenttia:

  1. Potutus alkoi tällä viikolla keskiviikkona, ja jatkuu yhä. Toiveistani huolimatta ei taida hellittää ihan lähiaikoina...

    Toivottavasti saat asiallisen vastauksen maahantuojalta ja autojutut hoidettua pian. Kodinkoneliikkeet, autoliikkeet, korjaamot... jokin nimeltä mainitsematon yhdistää noita "virastoja"... Enpä sano sitä ääneen tässä. Mutta paitsi että niihin paikkoihin on hankala päästä puhelimella, myymälään kannattaa ottaa eväät mukaan. Sen verran kauan kestää ennen kuin ensimmäisen myyjän saa palvelemaan. Sitä ennen pari-kolme on juossut jo kilpaa toimiston uumeniin todella kiireisenä.

    Mutta nuo sinun mattoprojektisi ovat hervottomia! Aiotko Ossin kiusaksi istua koko kesän kangaspuiden takana paukkaamassa vohvelimattoa ;) Hienoja kuvioita, ei mitään tavanomaista tasaraitaa.
    Muista kutoa Ossille oma pieni kynnysmatto ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No toivottavasti saat harmituksen hellittämään. Minä jään odottelemaan sitä huollon kutsua. Jos ei parin päivän päästä ala kuulua, niin valitan toimitusjohtajalle. Ihan siitä syystä, että mieheni tuntee hänet henkilökohtaisesti ja siitä syystä, että tj saa tietää, jos hänen organisaationsa ei toimi. Itse asiassa maksimi siihen yhteydenottoon on mielestäni 24 tuntia tälläisessä tapauksessa. Jätin ennen puolta päivää yhteydenottopyyntöni. Tuo myyjien karkuunjuoksu on muuten käsittämätöntä. Hei haloo, luulisi, että haluaisivat palvella. Sehän olisi heidän tehtävänsä ja velvollisuutensa.

      No suurimmaksi osaksi meinaan saada asian hoidettua sen jälkeen, kun tyttö tulee Ranskan maalta, ennen kauneinta kesää. Hänellä on noin kuukausi aikaa lukea yliopiston pääsykokeisiin ja jos hän ei lähde kirjastoon lukemaan, niin se lukeminen on tehtävä täällä kotona. Silloin on mamin paras olla pois jaloista. Tämä on se valitettavin piirre, jonka tyttäreni on perinyt minulta. Silloin kun pitää olla yksin, niin on oikeasti paras, että ei ole muita häiritsemässä.

      Tiedätkö vohvelimattoa Ossi ei tule saamaan revittäväksi. Jotenkin minä ihastuin tuohon malliin ja kun kukaan muu ei oikein syttynyt, niin sanoin, että minäpäs kudon niin paljon, että laitetaan mulle oma loimi. Ja kudonnanopettaja suostui siihen. Terveisiä ja poitsuille oikein hirmuusti rapsutuksia, M-L ja Ossi.

      Poista
  2. On se kumma että asiakkaita ei haluta. Olen törmännyt samaan vastaamattomuuteen autoliikkeissä. Nykyään laitan netin kautta varauksen se hoituu. En käytä maahantuojan huoltoa vaan paikkaa jossa on ystävällinen ja nopea palvelu. Js itse ei tarvitse ajaa mihinkään halliin sisään kun renkaat pitää vaihtaa. Annan tiskillä avaimet ja asetun sohvalle odottamaan. Ja auton osto sitten! Kyllä voi olla hankalaa. Kaverini pari vuotta sitten oli vaihtamassa autoa ja soitti myymälään ostaakseen uuden samanlaisen joka hänellä oli. Myyjä sanoi puhelimessa että ei kannata, se merkki ja malli on kallis...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis oikeesti, kun se asiakas on se tärkein siellä kaupassa. Mitä kalliimpi tuote, niin sen kiinnostuneempi myyjän luulisi olevan asiakkastaan. Stokkan kempparimyyjätkin saavat isot bonukset myynnistä. Eivät muuten ole edes Stockkan palveluksessa vaan niiden maahantuojien. Ex-kälyni oli aikoinaan Stockkalla, kemikaaliosastolla. Autsch ja autokauppiaat. Miettivätköhän he ikinä kuinka ison asiakkaan he menettävät silloin, kun palvelevat huonosti ja asiakkaana on sellainen ihminen joka vaihtaa autoa vähän useammin? Esimerkiksi kerran kolmessa vuodessa? Tai vaikkapa kerran viidessä vuodessa. Siinä meni monta autoa..... Vai on merkki ja malli kallis. Ihan kuin parhaasta vitsistä:) Oikeasti joskus se autonrenkaita ihmettelevä muka asiakas on oikeasti ostamassa autoa.. Terveisiä ja Nellille Ossi-suukkoja.

      Poista