maanantai 7. joulukuuta 2015

Hyvää joulukuun seitsemättä

Onnea minun kummitädille. Hänelle tuli eilen täyteen 75 vuotta. Tietty unohdin, kun oli vähän mahatautii. Älkää luulkokaan, että miähen kanssa liikaa juhlittiin itsenäisyyttä ja etukäteen. Olimme molemmat oikeasti kipeinä. Kuvassa minä ja kummitäti. Valitettavasti vuotta en tiedä, kun ei ole kirjoitettu. Mutta veikkaisin, että olen siinä neljän vanha, joten vuosi voisi olla 1965. Tai sitten ei.... En minä osaa enää jälkikäteen sanoa olinko kolmen vai neljän vanha.
 Tytär ja minä siinä alakuvassa. Pistin sen takia kuvan, kun veikkaan, että tytär on aikas lailla samanikäinen, kun minä ylemmässä valokuvassa. Arvatkaas vaan, onko laitettu vuotta kuvaan? No ei tietenkään. Joka tapauksessa olimme autolla liikkeellä. Menimme lautalla Saksaan. Taisi olla Finnjet, joka seilasi vielä silloin ja kävimme Hampurissa Hagenbeckin eläintarhassa ja ajoimme Tanskan ja Ruotsin kautta takaisin. Tässä olemme Legolandissa. Paras veikkaus on vuonna 1997. Silloin tytärkin oli neljän vanha.
Veikkaan, että vuosi on sama ja tämä on uudessa työpaikassani joulukuussa, jossa meillä oli sellainen "get together"-tilaisuus Haikon Kartanossa ja minä olen tässä vetämässä jotain koulutusta kirjanpitoryhmälleni. Tylsää, huoks ja piirtoheittimellä:)
Olen taas jostain syystä aika kärmeissäni noista eilisistä mielenosoituksista ja vastamielenosoituksista. Eikö niitä voisi järjestää jonain muuna päivänä kuin itsenäisyyspäivänä? Sitten jotenkin ihmettelen sitä naista, jonka oli ihan pakko pistää naisparinsa kanssa se 169 kirjoittaen näkyviin Linnan juhliin. Se 169 viittasi johonkin ihme artiklaan saamelaisten oikeuksista. En aio asiaa sen enempää tutkia. Toisaalta olisi tosi hyvä, kun tiedotusvälineet ignooraisi tuollaiset kokonaan. Jättäisivät sen valokuvan julkaisematta, kun minun mielestäni itsenäisyysjuhlat ovat itsenäisyysjuhlat, eivät mikään oman asian esilletuonti ja markkinointi.


Nämä valokuvat ovat nyt sen takia, kun Facebookissa kiersi joku vanhojen valokuvien haaste. Pistinpä vielä paremmaksi, kun laitoin yhden valokuvan noin viidenkymmenen vuoden takaa:)

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa Ossilasta!

4 kommenttia:

  1. Jestas, mikä yhdennäköisyys äidin ja tyttären välillä samassa iässä. Melkein voisi luulla yhdeksi ja samaksi henkilöksi, jollei kuvan tunnelmasta pystyisi päättelemään, että ovat eri aikakaudelta.

    Onnittelut kummitädillesi, hän on lähes samanikäinen kuin minun äitini. Mielenkiintoista nähdä näitä vanhoja kuvia, kiitos siitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En kyllä tiiä ollaanko me ihan saman ikäisiä noissa kuvissa, mutta aika likellä. On meissä ollut samaója piirteitä aika paljonkin saman ikäisinä. Mä näytin meidän ajokortin kuvia yhdelle mun kaverille, joka ei nyt niin hyvin tuntenut meitä ja hän kysyi, että "koska tuo toinen kuva on otettu" Heh heh. No, meillä sattui olemaan jakaus samalla puolella ja vähän sellainen vakava ilme:)

      Sinun äitees on sitten neljä vuotta nuorempi kuin minun äiti. Minun äiti täytti juuri 79. Ensi vuonna on sitten pirskeet:) Terkut teille ja Ellille pusut Ossilta!

      Poista
  2. Kylläpä ootta samannäkösijä tyttös kansa :)Varmaan siitäe on tullunna yhtä kaanis nyt aekusena ku sinä. Onnee vuan kummitätille tiältäe! Meellä ee oo suvussa kuulema ennee ku yks nuin nuorj tätj.Kaekki muut naespuoliset alakaa olla jo 80 ja ylj. Paetsi äet,kuulema. (En kyllä oes uskonna :D) Ja tietennii nuor emäntä. Vanahat kuvat on mukavija kateltavija. Sano äet.Se kahtelloo kylässähhii aena kaekki kuvat innolla:)
    Mukavata viikojjatkoo sinne Ossilaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en ole ollut kaunis, mutta tyttärestä tuli, joten siinä mielessä kyl olemme erinäköisiä.

      Ai teiän suvun tädit alkavat olla sen verta vanhoja. Heh, paitsi Iivari sinun äitees:) Se saattaa olla aika nuorikin viäl, kun nuori emäntä onpi aikas nuoren näköinen kanssa... Terveiset Savvoon päin.

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.