perjantai 9. joulukuuta 2016

Ossin aatoksia osa 45

Näettekö mitä ihanaa tuo matte tarjoilee minulle. No joo, ihan oikein, on se jäätelöä. Vaikka me koirat olemme kuulemma laktoosi-intolerantteja (ja mitähän tuokin tarkoittaa), niin minulle Ossille jätski on suurrrta herkkua. Matte antaa sitä minulle aivan liian harvoin. iskä taipuu melkein helpommin. Sitä paitsi en minä nuorempana edes tiennyt mistään herkuista. Minä olen kokenut suuren huijauksen. No ei emäntäkään, siis maten tytär, tiennyt mistään karkeista ja ihmisten herkuista, ennen kun hän oli jotain hmmm kolmevuotias. No hän on ottanut vahingon takaisin korkojen kanssa :(


njamm, njam
Tuossa äsken ollessamme iltalenkillä näimme minun "kaukorakkauden", jolle oli taas käynyt vähän huonosti. Tämä ihana sysimusta labbis on kerran joutunut vatsaleikkaukseen, kun se söi mangon kivineen. Nyt sen kimppuun oli hyökännyt naaraspuolinen kultainen noutaja ja isoja haavoja oli tullut. Tämä kultsun omistaja on kuulemma pienkasvattaja ja hän oli lopettanut hyökänneen koiran. Hän oli sanonut, että kun on pieniä lapsiakin, niin ei voi riskeerata. Mikä liene sille kultsulle oli tullut, että oli niin simahtanut tälle Ossin kaukorakkaudelle.

Huomenna, lauantaina, matte menee pitkästä aikaa koiranäyttelyyn. Pasilassa on ne vuotuiset kansainväliset koiranäyttelyt. Matte on käynyt koiranäyttelyissä viimeksi silloin, kun mun etäomistaja on ollut ihan pieni taaperoinen. Nyt se menee katsomaan jotain FB-kaveriaan. Jaa kävihän matte katsomassa miten Arttu käveli siellä kentällä arvosteltavana muutama vuosi sitten.

Edit lauantaina: FB-kamun yksi narttupennuista pärjäsi iloittavan hyvin (siis karkkari ja pentusarja) Se oli narttujen paras ja sai kakkosen rotunsa parhaasta. Ne koirat kilpailevat ensin omissa sukupuoliluokissaan ja luokkansa voittaja sitten on siinä rotunsa paras luokassa. No, hyvin pentu sijoittui. Kaunis oli minunkin mielestäni. Jännä, kun ajattelin, että mitähän tuomari tykkää tytön päästä, niin sai tyttö erikoismaininnan kauniista päästä. Jotain olen oppinut minäkin tässä vuosien varrella karkkareita katsoessani. Ossi "sekosi" täysin tuomastani leluankasta ja herkuista, joita toin tullessani.

Oikein mukavaa viikonloppua ja hyvää toista adventtia täältä Ossilasta.

2 kommenttia:

  1. Ai jäätelöä? Minä en ole ikinä sellaista maistanut. Ja raejuusto sekä bulgarialainen ja kreikkalainen jogurttikin on aina laktoositonta. Ei Palvelijatar ole edes ajatellut, että koirat eivät laktoosia siedä, se vain itse välttelee sitä ilman mitään oikeaa syytä. Jäätelöä en saa sokerin vuoksi. Hassua, kun ajattelee Sen 17-vuotiaaksi asti terveenä elänyttä villakoiraa, joka sai lakua ja välillä muutakin makeaa. Miksi sitten minun kanssani niuhotellaan?
    Hauskaa ja maukasta viikonloppua teille kaikille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei sitä jätskiä Ossillekaan tarjota ihan joka päivä, kun matte on lukenut, että kaikki koirat ovat laktoosi-inyolerantteja. Mutta kyllä Ossin vatsa aina muutamat lipaisut kestää. Koskaan ei ole ollut ongelmia. Kyllä sun Párek pitää joskus saada lipaista jätskiä. Muuten on ihan epistä.

      Ekä se oli juuri laku kan auttoi villakoiraa elämään vanhaksi. Kuka tietää? Se on kun mukamas tulee aina viisaammaksi useampien koirien jälkeen ja sitten aina ne uudemmat koirat eivät saa jotain epäterveellistä = lue siis herkkua :) Mukavat viikonloput!

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.