tiistai 3. toukokuuta 2011

Kirjoja ja ruusuja



Hyvää kirjan ja ruusun päivää. Kuulin juuri radiosta, että sitä vietetään tänään. Tarkistin asiaa sitten netistä ja siellä sanottiin, että ainakin Barcelonassa mistä päivän vietto on saanut alkunsa, kirjan ja ruusun päivää vietetään 23.4. Höh. Miksi ihmeessä meidän pitää tässäkin tulla jälkijunassa?

No vietetään me kaikki sitä päivää sitten kumminkin - vähän myöhässä:) Ossi ei paljoa kirjoista perusta. Se ei edes välitä televisiosta. Silloin kun televisiossa kuuluu kovaäänistä haukahtelua niin Ossi kääntelee päätään mutta se ei katsele televisiota. Jotkut koirat katselevat. Meidän vanha saksan paimenkoira katseli tennistä:) Yksi meidän hoidossamme ollut länsi ylämaan terrieri suorastaan hyökkäsi television ruutuun kun siellä näkyi joku eläin - ihan mikä tahansa eläin. Ei muutoin se pieni koira epäröinyt hyökätä norsun kimppuun.

Lukekaa ja lahjoitelkaa kirjoja. Ehkä joku saa sen ruusunkin. Minä olen saanut mieheltäni lahjaksi vain kirjoja en ruusuja. No kirjathan säilyvät mutta joskus olisi mukavaa saada kukkiakin....

4 kommenttia:

  1. Olli ei katso telkkaria, mutta kuulee satunnaiset tärkeät äänet kuten koiran haukkumisen ja ovikellon äänen. Esimerkiksi jalkapallo- ja jääkiekko-otteluissa kuuluu aina pling-ääni, kun ruutuun tulee tieto tehdystä maalista. Ja Olli hyökkää eteiseen haukkumaan. Vaan ei ovi aukea ja Ollin on tultava pois. Koiran haukkumista Olli kuuntelee pää kallellaan.

    Minä en saa mieheltä kirjoja enkä ruusuja. Molempia ostan itse :) Mies imuroi ja pyyhkii polut, se on paljon ruusuisempaa minulle.

    VastaaPoista
  2. Meillä kun ei ole ovikelloa lainkaan niin Ossi ei ole ehdollistunut siihen ääneen:) Kerran kyllä herätti suurta ihmetystä ja hilpeyttä kun televisiosta kuului ovikellon ääni ja Ossi syöksyi raivoisasti alas haukkuen.En voi tajuta miten se sillä kerralla yhdisti äänen oveen?

    Kyllä noita arjen ruusuja pitää osata arvostaa. Minun fyysisellä kunnolla huonosti siivotaan, joten meillä käytännöllisesti katsoen mies imuroi lähes aina. Minä teen sitten jotain ihan pieniä järjestelyjuttuja.

    VastaaPoista
  3. Meillä minä olen intohimoisin lukija, toivon aina lahjaksi kirjaa, jonka kyllä itse etukäteen valitsen. Kirjan päivä on siis joka päivä, ruusujen aika harvakseltaan. Arjen ruusu kuullosti mukavalta, siihen taitaa sittenkin olla tyytyväisin.

    Joskus olen katsellut Terapeutin reagointia suden ulvontaan, siis telkusta, tulos: ei mitään noteerausta, kuorsaus sohvalla jatkuu. Koirien haukkuminen telkussa saa sen kyllä valpastumaan, vaikka koirat puhuisivat "lontoota".

    VastaaPoista
  4. Kirjan päivä ja koirien päivä voi tosiaan olla joka päivä. Meillä kun ei ole kissoja niin kissojen päiviä ei tässä perheessä eletä - ainakaan vielä. Ehkä joskus kissakin voi tulla meille. On se juu kumma, että aika kansainväliseltä kuulostaa tuo koirien kieli.Minä olen muuten varma, että Ossi haistattelee muille koirille tai kiroilee silloin kun se haukkuu.Se nimittäin tuntuu aina saavan vastaantulevat koirat raivon valtaan:) Terapeutille terveisiä!!

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.