keskiviikko 9. joulukuuta 2015

Hyvää joulukuun yhdeksättä

Joulupainajainen on jo täydessä vauhdissa Hesan keskustassa. Huomasin sen, kun kävin Akateemisessa kirjakaupassa lounastreffieni jälkeen ostamassa äidilleni muutamia maalaustarvikkeita. Otin itselleni kassan jonotuslapun ja totesin, että edelläni on 24 asiakasta. No, eihän minulla onneksi ollut kiire mihinkään. Täytyy käydä hankkimassa ne vähäiset lahjat tuossa joku aamupäivä. Ehkä Tuomaan markkinoilta voisi käväistä katsomassa jotain, mutta sinä päivänä ei saa sataa yhtä paljon kuin tänään. Keli oli kyllä aivan hirveä siinä vaiheessa, kun tulin Pasilasta miähen kyydissä Masakan asemalle, jonne aamupäivällä jätin autoni. Toisaalta, jos viime päivien sateet olisivat tulleet lumena, ainakin me olisimme täällä "maalla" niin sanotusti lirissä. Lunta olisi varmasti toista metriä...

Tuossa matkatessani junalla minulle tuli mieleen se konnari, joka passitti viime perjantaina junasta ulos ne 13 ja 7 vuotiaat sisarukset, joiden matkalippu oli tämän isomman kännykässä ja akku oli simahtanut. Sisarukset olivat matkalla vähän pitemmältä isältään äitinsä luokse. Nyt en muista millä asemalla heidät nakattiin ulos. Kyllä on konduktöörillä viirannut päässä ja pahemman kerran. Tarkistinkin asian *linkki asema oli Hyvinkää. Isä on tainnut keskustella jo kyseisen konnarin kanssa asiasta. Miten ihmeessä konnari, jos heillä kerran on harkintavaltaa, voi käyttäytyä tuolla tavalla? No, jos minä olisin ollut siinä junassa olisin varmasti maksanut uudestaan lasten liput, tai ainakin estänyt sitä konnaria tekemästä moisia tyhmyyksiä. Onkohan tilanteessa ollut ketään aikuisia, jotka olisivat voineet estää moisen tapahtuman? Jotenkin tuntuu, että nykyään ihmiset ovat aivan liian välinpitämättömiä puuttuakseen yhtään mihinkään asiaan, joka ei suoraan koske heitä itseään.

Päätähtönen itse, kuivaamassa loppupisaroita turkistaan. Miäs tietty kuivasi osan pyyhkeellä. Hip, hip
 heijaa. Vielä minä pääsen sentään kierähtämään täyden kierroksen.
Huomenna on taas minun viikon mukavin päivä. Hieronta odottaa. Terkut kaikille Ossilasta.

4 kommenttia:

  1. Párek ja Palvelijatar9. joulukuuta 2015 klo 22.00

    Ihan törkeää toimintaa siltä konnarilta! Sietäisi saada vakavan varoituksen ja kunnon puhuttelun sekä julkisen häpeän.
    Ossilla on hyvät otteet tuossa turkin kuivaamisprojektissa ;)
    Terveiset Ossilaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olin ihan raivoa täynnä niiden pienten lasten puolesta. Se konnari olisi kyllä saanut käyttää hieman enempi hänelle suotua järkeä. Ehkä hän on vain tulkinnut jotain hiiskatin ohjesääntöä ihan pilkulleen.

      Ossi kun kastuu ensimmäisenä se menee ja hinkkaa itseään kuivauksen jälkeen tuohon mattoon. Koskee myös kylvetystä. Terkut teille päin!

      Poista
  2. Mä olisin ollut varmasti lapsena aivan paniikissa, jos mulle olis käynyt noin. Tosin silloin ei ollut kännyköitä, mutta olishan se lippu voinut lapselta muutenkin kadota. Oli kyllä tolvana konnari.

    Ossi se osaa tuon kuivaushomman. Elli kuivaa itsensä yleensä "hepuloimalla", harvoin tuollalailla kierimällä. Mutta partansa se osaa kyllä pyhkiä mattoon ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle kävi pienenä likkana niin, että tulin Mikkelistä Hesaan ja mulla oli justiinsa tasaraha kourassa Hesaan asti, mutta kukkaron olin unohtanut lähtöpaikkaan. No, sitten minulla ei ollut rahaa Hesasta Haagaan, enkä osannut kerjätä keneltäkään viittäkymmentä penniä, että olisin voinut soittaa.

      Kaivoin kuitenkin yhden vanhan sukulaisen vaimon osoitteen vihreästä puhelinkiskan luettelosta ja kävelin sinne. Esittelin itseni ja kysyin saanko tulla sisään. Sitten soitin omalle isälleni ja pyysin hakemaan Liisankadulta. Sillä lailla minä pääsin sitten kotiin.

      Ossi osaa tuon parran kuivaamisen kanssa. Luulee kuivuvansa koko koira, kun ahkerasti pyörii. Terkut Ossilasta ja Ellille Ossi-pusut.

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.